Welke film heb je net gekeken?

Hier kan je discussiëren over films en DVD's in het algemeen
Stef

Re: Welke film heb je net gekeken?

Berichtdoor Stef » 26 Jul 2011, 02:07

Moon was zeker niet slecht maar reikt imho niet eens aan de hielen van Source Code :)

Het jammere aan Moon is dat Spoiler! het "clone" intrigue Spoiler! al heel snel duidelijk wordt en je dus ook al meteen weet hoe het verhaal verder zal verlopen.
Ik verwachte op het einde nog een reusachtige plot twist...maar neen, daar was plots de aftiteling :-) Met andere woorden...ik bleef wat op mijn honger zitten.

Dus Ramon, wat Source Code betreft, ga er lekker voor zitten ;-)
Afbeelding

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 28 Jul 2011, 23:22

Nee, sorry, ik vond Moon toch echt een flink stuk beter.. Source Code was lang niet slecht, vrij goed zelfs, maar hij kwam wat traag op gang en het einde is belachelijk. Spoiler! De film had 10 minuten eerder moeten eindigen, op het moment dat Goodwin zijn leven termineert Spoiler!. Daar is dus de plottwist die je zegt te missen in Moon, maar hier vond ik hem overbodig en bij Moon mis ik er juist geen :)

Verder had men meer kunnen doen met de verschillende personages aan boord. Een meer dan goede film, maar zeker niet foutloos.

Het is gewoon duidelijk dat Jake Gyllenhaal Duncan Jones heeft overgehaald om het te regisseren en dat hij er dus later bij is gekomen.

Ah wel, ieder z'n smaak :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Stef

Berichtdoor Stef » 29 Jul 2011, 11:01

Volledig met je eens wat die laatste 5 minuten betreft, die kunnen inderdaad makkelijk weggelaten worden. Misschien krijgen we op de DVD wel enkele verschilende alternatieve eindes.
De plotwending waar ik het over had was voor mij vooral het moment waarbij de toeschouwer duidelijkheid krijgt over de situatie waarin Kol Colter Stevens zich bevindt.
Spoiler! De scene waar we gesproken tekst op het scherm te zien krijgen ipv een beeld is zo een moment, de romp van Colter stevens is nog een ander moment. Spoiler!
OK, misschien niet echte plotwendingen maar toch scenes die me zullen bijblijven door het feit dat ik dit totaal niet verwacht had.
Zoiets miste ik dus bij Moon waar alles meteen duidelijk is, geen verrassingen meer.
Persoonlijk vond ik Moon ook wel traag op gang komen, maar in beide gevallen niet storend.

en wie wie overhaald heeft om wat dan ook te doen maakt mij eerlijk gezegd niks uit...iedereen is steeds verantwoordelijk voor het eindresultaat :-)

Dit zijn inderdaad films waar je eindeloos kan over discussieren omdat er ook vele verschillende interpretaties mogelijk zijn en iedereen hierover wel een mening heeft, kijk maar eens naar de discussies op IMDB :-)
Dit in tegenstelling met films zoals Kung Fu Panda, Pretty woman of Die Hard :-)
Afbeelding

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 29 Jul 2011, 12:06

Het is ook allemaal relatief, want ik vond het ook wel echt gewoon een goede film :) Het langzaam op gang komen van Moon vond ik juist bijdragen aan de charme en (wellicht onterecht) een ode aan 2001: A Space Oddysey. Beide films vond ik echter zonder meer de moeite waard en kan niet wachten op zijn volgende film!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Bart

Berichtdoor Bart » 30 Jul 2011, 22:28

Ik heb ook van allebei de films heel erg genoten, ik kan jullie mening van allebei wel begrijpen. Ik heb zelf het idee dat als ik de films objectief bekijk, ik moet zeggen dat Moon iets sterker is vanwege de sfeer en het acteerwerk. Toch heb ik zelf meer zitten genieten van Source Code, omdat ik hem gewoonweg spannender vond en het voor mij interessantere onderwerpen behandelde.
Afbeelding

Zelf Ambilight maken? http://amblone.com

Tom

Berichtdoor Tom » 28 Dec 2011, 00:14

Hugo: prachtig

Tom

Berichtdoor Tom » 10 Feb 2012, 21:33

De afgelopen 3 maanden in de bioscoop gaan zien:

Carnage: heerlijk
Hugo: geniaal prachtig
Sherlock Holmes 2: zeer goed entertainment (beter dan 1)
Mission Impossible 4: amusement van de bovenste plank
Drive: prut
A Dangerous methode: goed voor een keer, maar nogal weinig vlees rond het bot
Groenten uit balen: lachen, gieren, brullen geblazen, topper
J. Edgar Hoover: goed, tikkeltje lang
Rundskop: prut
Black Swan: GE-NI-AAL
The Help: goed, lach & traan
The Girl with the Dragon Tattoo: goed, betere actiethriller, tikkeltje lang
Tot Altijd: goed, lach & traan zonder overdramatisch gedoe (integenstelling tot rundskop)
Albert Nobbs: mager verhaal, glenn close speelt de rol van haar leven
War Horse: zo mooi :') modern sprookje zonder sprookjeselementen, enkel genietbaar voor mensen die het kind in zich nog niet hebben doodgedaan
Black Gold: alle elementen voor een epic, ze komen er helaas niet uit
Margin Call: sterke opbouw maar veel te abrupt einde, niet slecht en toch entertainend, maar op't einde zit ge een beetje op uw honger
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace: 3D: onlogische plotwendingen, degoutante jar jar binks, maar ja, hij hoort erbij
The Descendants: opgewaardeerde soap

Stef

Berichtdoor Stef » 12 Feb 2012, 23:12

Black Swan zal il nog eens moeten herbekijken want ik vond er echt niks aan..

Behalve een opeenvolging van onlogische, onverklaarbare en vooral verwarrende gebeurtenissen, meer heb ik er niet kunnen uithalen...
Het kan natuurlijk ook aan mijn gebrek van een bepaalde film intelligentie te wijten zijn :D
Afbeelding

Tom

Berichtdoor Tom » 12 Feb 2012, 23:23

onglogisch, onverklaarbaar, verwarrend: 3 maal YEP

ik heb, volgens getuigenissen uit mijn vriendenkring die bij me zaten, het ene "WHAT THE FUCK?!" moment na het andere gehad tot en met, maar ik vind hem geniaal omdat het de eerste horror in jaren was, waar ik echt eens schrik bij had en niet wist wat er ging gebeuren, ik zat er echt mee in en ik plakte meermaals aan't plafond van het verschieten en ik was er op het einde echt niet goed van... als een film DAT met mij kan doen, bestempel ik die toch wel als geniaal goed :D
Laatst gewijzigd door Tom op 13 Feb 2012, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Stef

Berichtdoor Stef » 12 Feb 2012, 23:33

ok, nu snap ik je "vind ik geniaal" ook beter. Aan de andere kant ben ik ook meteen gerustgesteld, ik dacht dat er iets met mij verkeerd was :D
Afbeelding

moviedad

Berichtdoor moviedad » 13 Feb 2012, 20:24

ik heb van het weekend in time gezien

Afbeelding

een leuke Actie / Thriller waar geld vervangen is door tijd/leven. Is je tijd op, dan ben je ga je direct dood... zo hard kan het leven zijn. Het geeft je een andere kijk op de huidige wereld
Meer informatie over in time

Tom

Berichtdoor Tom » 15 Feb 2012, 00:05

Midnight in Paris: prachtig! Ik was echt mee, ik heb dat ook dat ik naar "oudere tijden" verlang en daar in wil leven. De sfeer zat natuurlijk ook direct goed omdat ik die in een oud vervallen theater heb gezien en tijdens het binnenkomen die franse jaren '20 muziek a la amelié poulain aan't spelen was... echt nen topper

Stef

Berichtdoor Stef » 17 Feb 2012, 00:00

The social network.
Geweldig goede film, die volgens mij toch ook wel een belangrijk deel fictie bevat of althans situaties of gebeurtenissen die omgevormd werden ten gunste van het witte doek.
Het is wel de film met de meest irritante openingsscène ooit. :shock:
Afbeelding

Tom

Berichtdoor Tom » 23 Feb 2012, 00:30

Intouchables: echt een heel goede en zéér grappige film, ik was em eigenlijk totaal niet van plan om em te gaan zien, omdat het zo'ne film leek van: "ja, ja, 'tis erg dat em in ne rolstoel zit.. pweut", maar ik ben em gaan zien omdat ik daar echt niks slecht over hoorde (mond aan mond reclame bestaat nog steeds, jawel)
de 2 hoofdkarakters zijn echt geniaal goed geschreven met (weliswaar Franse) topquotes die tegen een sneltempo naar uw oren vliegen.
Een dikke aanrader!

Bart

Berichtdoor Bart » 10 Mar 2012, 23:23

Heb zojuist ANIMA gekeken, niet echt een film maar ook geen documentaire. Het is eigenlijk niets anders dan een flink aantal conversaties en monologen achter elkaar geplakt die op de een of andere manier inspirerend en interessant zijn. Denk aan mensen als Terrence McKenna, Peter Joseph, Jacque Fresco en Joe Rogan (Luister ook eens naar de podcast van deze geniale man!), waarbij ze praten over... tja, waarover eigenlijk? De belangrijke dingen in het leven, laten we maar zeggen. Wat moet je doen met je leven? Wat is de weg die je kiest? Wat voor persoon wil je zijn? Intussen wordt dit dan afgewisseld door stukjes uit bijv. the Matrix die op dat moment relevant zijn.

Het geheel zit misschien wat warrig in elkaar, maar als je hiernaar gaat kijken verwacht je natuurlijk ook niet iets waar je niet bij na hoeft te denken. Toch wordt alles mooi aan elkaar geregen met passende beelden en muziek en is het al met al een mooie productie.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om de content waarover gesproken wordt, en ik denk dat het zelden gelukt is om zoveel interessante, wijze en inspirerende gedachten in twee en een half uur te stoppen. Het is de makers gelukt om telkens korte stukjes uit de kiezen en te monteren waardoor er genoeg duidelijkheid is, zonder dat het allemaal al te lang gaat duren.

Kortom: een aanrader voor iedereen met een open mind.
De film is overigens gratis te bekijken: http://dominoesfallingproductions.com/anima/
Afbeelding

Zelf Ambilight maken? http://amblone.com

Terug naar “Algemeen”