FilmCentrum iOS app

Hier kan je praten over onderwerpen die niets met films en DVD's te maken hebben

Zit jij op een FilmCentrum iOS app te wachten?

Ja
1
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

Edwin

FilmCentrum iOS app

Berichtdoor Edwin » 28 Dec 2015, 23:46

Beste FilmCentrum leden,

Ik gebruik FilmCentrum om bij te houden welke films ik heb gekeken en een beetje te lezen wat jullie ervan vinden. Meestal ligt mijn iPad binnen handbereik om op de bank FilmCentrum erbij te pakken. Maar om eerlijk te zijn vind ik de website op een tablet niet echt fijn werken. Laat ik nou iOS developer zijn!

Het lijkt me een mooie uitdaging om een FilmCentrum iOS app te bouwen. Ik heb het hier al eerder met Ramon over gehad. Hoewel ik technisch gezien uitermate gekwalificeerd ben (ruim 2,5 jaar werkervaring + 3 jaar hobbyervaring), wordt de beste gebruikerservaring altijd ontwikkeld in samenwerking met echte gebruikers: jullie dus!

De allereerste vraag aan de lezer is:
  1. zit je op zo'n app te wachten? M.a.w. is het de moeite waard om dit te ontwikkelen? (zie poll)
  2. Lijkt het je wat om mee te denken aan het ontwerp? Met ontwerp bedoel ik primair de gebruikersinteractie (UX) - gaan we voor een hamburgermenu, tab bar of iets compleet anders. Beschrijf de usecase waarin jij de website vaak gebruikt, en bedenk of deze makkelijker kan worden gemaakt met een losse app.
Uiteraard zal e.e.a. incrementeel gebouwd worden, en is er niet meteen een app die kan concurreren met iMDB - maar dat is het doel op dit moment ook niet. Het doel is om het voor jullie makkelijker te maken om FilmCentrum binnen handbereik te hebben. Voor de duidelijkheid: deze app zou native worden ontwikkeld en enkel draaien op iPhone & iPad (niet op Android).

Extra informatie voor de kritische lezer: waarom wil ik mijn tijd hierin stoppen? Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen enkele intentie heb om financieel gewin aan dit project over te houden. Het zou voor mijn werkportfolio gunstig zijn om een mooie app in de App Store te hebben (al mijn andere projecten zijn voor bedrijven geweest en daarom niet in App Store te vinden). Daarnaast is Ramon een goede vriend van me en zou ik graag een steentje bijdragen aan het platform waar hij al zo vele uren in heeft gestoken.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Deweb

Re: FilmCentrum iOS app

Berichtdoor Deweb » 31 Dec 2015, 14:12

Een ontzettend leuk idee, ware het niet dat ik van Android ben.

Maar hoe dan ook: Mocht ik een ipad/iphone/idinges hebben dan zou ik de app zeker gebruiken.
Waarvoor? Voor het bijhouden van de films die ik gezien heb (het liefst ook offline te gebruiken) en releasedata. Voor de rest heb ik IMDB al, hoewel een stukje Nederlandse informatie over films en nieuws daarover best interessant kan zijn. Maar vooral dat bijhouden en die statistieken lijken me ideaal.

Ik ben benieuwd!
Afbeelding

Terug naar “Algemeen”