Thrillers en horrors van de jaren nul

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
Deweb

Thrillers en horrors van de jaren nul

Berichtdoor Deweb » 11 Jan 2010, 21:41

Momenteel werk ik aan een artikel voor filmcentrum over de jaren 0. Ik ben al een heel eind, alleen met betrekking tot thrillers en horrorfilms heb ik niet zo'n gek lange lijst.

Wat waren volgens jullie dé thrillers en horrorfilms die een belangrijke rol hebben gespeeld in de jaren 0 van deze eeuw?
Afbeelding

Tom

Re: Thrillers en horrors van de jaren nul

Berichtdoor Tom » 11 Jan 2010, 21:59

saw met zijn ongeloofelijk verschijnings tempo (1 per jaar)

rec vond ik heel goed

voor de rest vooral de trend van hollywood om flauwe afkooksels te maken van europese/aziatische horrors en thrillers

Deweb

Berichtdoor Deweb » 12 Jan 2010, 21:34

Dat laatste zou ik bijna zijn vergeten. Goeie. Ook de poging tot het maken van Nederhorror heb ik vermeld. Rec kende ik ook nog niet, die komt er ook bij.

Wat betreft de horrorthriller kom ik trouwens niet verder dan The Ring (1 en 2) en The Grudge (1 en 2). Zijn er nog meer titels?
Afbeelding

Nosferatu

Berichtdoor Nosferatu » 21 Mei 2010, 17:01

Dan denk ik nog aan de terugkeer van de zombiefilms door o.a. Romero en de parodie Shaun of the Dead. Je hebt ook nog uit Zuid-Korea de geslaagde monsterfilm The Host.
Bij de bovenstaande naam schiet me ook weer The Hostel in. Ik geloof dat er tot nu toe twee delen ervan verschenen zijn.
Hoe heette ook nog die stripverfilming over Jack the Ripper met Johnny Depp in de hoofdrol? Die komt ook nog uit de jaren 0.

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 21 Mei 2010, 17:11

Nosferatu schreef:Hoe heette ook nog die stripverfilming over Jack the Ripper met Johnny Depp in de hoofdrol? Die komt ook nog uit de jaren 0.

Dat was From Hell :)

Overigens heeft Tom deze info verwerkt in de artikelen De Jaren '00 in Film, thriller stond in deel 3 en horror in deel 4.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Film en DVD”