Popular lousy movies

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
Bart

Popular lousy movies

Berichtdoor Bart » 01 Nov 2010, 17:24

Ik kwam het volgende artikel tegen over films die slecht gewaardeerd worden op imdb, maar waar wel heel vaak op gestemd is, en vond het wel interessant, dus ik denk: ik deel het met jullie.

http://www.s-anand.net/blog/popular-lousy-movies/

Zijn er nog films die volgens jullie ook in deze categorie horen?
Afbeelding

Zelf Ambilight maken? http://amblone.com

Ramon
Site Admin

Re: Popular lousy movies

Berichtdoor Ramon » 01 Nov 2010, 17:38

Zeker interessant! Sommigen (niet allemaal) vallen ook onder de categorie "so bad it's good". Een film die onder beide categorieën valt is wat mij betreft Waterworld; enorm budget, tegenvallende kritieken en opbrengsten, maar stiekem toch een guilty pleasure :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

valujet

Berichtdoor valujet » 01 Nov 2010, 20:22

Ik vraag me af of de trend van "hoe meer stemmen, hoe hoger de rating" in het algoritme van IMDb ingebouwd zit of dat mensen gewoon eerder stemmen op een film die ze goed vinden. Of dat mensen die alleen bereikt worden door films met een groot budget minder kritisch zijn. Het commentaar eronder van ene Michelle vind ik in ieder geval wel verhelderend.
Afbeelding

Tom

Berichtdoor Tom » 02 Nov 2010, 00:03

hahah, op pearl harbor na, heb ik al die films op dvd en vind ik die best nog geslaagd ook ^^

maar ik zie dat als volgt: een episch, niet te kloppen, meesterwerk is voor mij als een uitgebreid diner. Plezant voor met kerstmis of voor een feestgelegenheid. Maar niemand eet elke dag een 7 gangenmenu, want dat ligt veel te zwaar op de maag.

Daarom zijn er de "middelmatige" films, gewoon proper afgewerkte films die vertier en entertainment geven, die dienen als gewoon doordeweeks eten. (het kan al eens lekker zijn, het kan al eens tegenvallen)

En daaronder heb je de snacks eh. Iedereen weet dat ze ongezond zijn, maar ze durven wel eens lekker zijn en je zit er graag aan ^^

Bart

Berichtdoor Bart » 03 Nov 2010, 00:24

Ben het wel met Tom eens, ik vond films als Pearl Harbor en Wild Wild West best leuk om te zien, en de star wars films ook zeker!

Misschien zou een combinatie van rating en aantal votes ook een betere indicatie zijn van wat nou echt de 'beste' films zijn. Vooral die films uit ~1950 die hoog in de imdb top staan hoef ik niet echt zo nodig te zien.

Ook ben ik het zeker met Michelle eens!
Afbeelding

Zelf Ambilight maken? http://amblone.com

Terug naar “Film en DVD”