The Avengers (2012)

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
Gilles

The Avengers (2012)

Berichtdoor Gilles » 10 Dec 2010, 17:49

Het is lang geleden dat ik nog zo naar een film uitkeek zoals dat het geval is bij deze. The Avengers is altijd al een prachtig Marvelconcept geweest. Je kan er werkelijk alle kanten mee uit. Onnoembaar veel Marvels zijn reeds lid geweest van een Avenger-team. Zo verliet Beast in de jaren '70 de X-men om de Avengers bij te staan, Wolverine en Spider-man zijn New Avengers en zelfs schurken zoals de Sandman (reeds gezien in Spider-man 3) lieten de bankovervallen voor wat ze waren om met de andere teamleden de misdaad te bestrijden.
De verandering van het team was (en is nog steeds) een vaste constante in de comics.

Wanneer ik de samenstelling bekijk op imdb voor de (eerste) Avengerfilm zie ik een logische keuze. De makers grijpen terug naar de basis bestaande uit Iron Man, The Hulk en Thor aangevuld met Captain America die het team snel vervoegde. Enkel Ant Man, die bij het originele team hoorde ontbreekt op het lijstje. Verder zien we natuurlijk Nick Fury (omdat S.H.I.E.L.D. een rol speelt), War Machine en Black Widow omdat zij reeds in Iron Man II voorkwamen.

Na de eerste twee Iron Man-films (en de derde op komst) en The Incredible Hulk verwachten we nog The Mighty Thor en Captain America: The First Avenger die je zowel als op zichzelf bestaande films mag zien of als prequels.

Het personage Hawkeye wordt ook vermeld op imdb. Niet verbazend want dat is één van de meest populaire Avengers aller tijden. Maar ik zie nergens aangekondigde film over hem. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, maar het is niet onbegrijpelijk. Hawkeye was voordat hij bij The Avengers kwam een crimineel en een verrader van S.H.I.E.L.D.

Afbeelding

Ramon
Site Admin

Re: The Avengers (2012)

Berichtdoor Ramon » 10 Dec 2010, 17:56

Duidelijke tekst! Overigens gaan er wel geruchten dat Hawkeye ook een eigen film krijgt, evenals Ant Man :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Nosferatu

Berichtdoor Nosferatu » 19 Mei 2011, 18:38

Ik ben benieuwd.
Thor vind ik trouwens erg goed, niet zoals de twee Iron Mans, maar het resultaat kan zich laten zien.
Nu Captain America nog en ik hoop, dat er niet teveel Amerikaanse patriotisme in verweefd is.
Dat was bij Iron Man Godzijdank ook niet!

Tom

Berichtdoor Tom » 22 Mei 2011, 14:02

Nosferatu schreef:Nu Captain America nog en ik hoop, dat er niet teveel Amerikaanse patriotisme in verweefd is.

ik denk dat dat nog gaat meevallen, aangezien een van de verhaallijnen na WTC van Captain America was dat hij zijn eigen regering er mee achter zat! (complottheorieën overal, ja, maar dus niet per sé blind Amerikaans patriotisme!)

kocas92

Berichtdoor kocas92 » 27 Mei 2011, 11:52

En in de Civil War reeks start Cap een superheldenburgeroorlog tegen de staat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gilles

Berichtdoor Gilles » 14 Apr 2012, 14:56

Binnenkort is het zover!

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 14 Apr 2012, 15:06

Jep, nog een paar weken :) Ontzettend benieuwd!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Film en DVD”