Doogal (The Magic Roundabout)

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
H@gar

Doogal (The Magic Roundabout)

Berichtdoor H@gar » 13 Apr 2006, 23:30

Ik ben benieuwd wat non-animatiefans (of in elk geval, geen mensen wier smaak speciaal daarop gespitst is...) hiervan gaan vinden.
De trailer is hier te bekijken:
http://www.apple.com/trailers/weinstein/doogal/

En Tom, ondanks jouw liefhebberij voor animatie, mag je ook reageren, hoor... ;)

Mijn mening: Lijkt me best wel grappig, hoewel niet enorm bijzonder. De animatiestijl lijkt me aan de andere kant wel enorm leuk om te zien!

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 13 Apr 2006, 23:34

De kip kan geen gouden eieren blijven leggen... Wederom een goede stemmencast, maar ik vraag me af of de film zelf ook leuk zal zijn

H@gar

Berichtdoor H@gar » 13 Apr 2006, 23:36

Welke kip? De kip van de Lord of the Rings parodien, of die van 3D?
Eigenlijk hebben wat mij betreft beide nog weinig gouden eieren opgeleverd. Dit is samen met The Incredibles de enige waarvan ik voor ik de film zelf zie de animatiestijl al grappig vind. :)
Er bestaan trouwens 2 versies. Deze, met Chevi Chase, Whoopi Goldberg, en weet ik veel wie niet, en een Britse, met Robbie Williams in de hoofdrol.
Grappig genoeg speelt in beide Ian McKellen mee.... :P

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 14 Apr 2006, 00:59

De animatiekip. Na het succes van Pixar en Dreamworks schieten de animatiefilms nu écht in een razend tempo de grond uit... Maar goed, hopen dat het merendeel kwalitatief in orde zal zijn :)

Franz Leonard

Berichtdoor Franz Leonard » 14 Apr 2006, 01:20

Robbie speelt mee in de engelse... Topfilm dus, kan niet anders! :P

Ik denk dat het een leuke weg-kijk film is. Eentje die je soms eens op zet om je te vermaken. Maar ik houd wel van de gebruikte humor.
"I broke the fall with my face" ... Loving it!

Ik zal er wel heen gaan in de bios denk ik.

Hans, - of laten we je Bert noemen voor de verandering - hoe vond jij het voorfilmpje toen bij The Incredibles? Ik kan me herinneren dat je de humor daarvan niet echt kon waarderen en mij lijkt dit een beetje in hetzelfde genre. How about that?

Tom

Berichtdoor Tom » 14 Apr 2006, 01:39

wel, ik moet zeggen, het lijkt me tot nu toe niet slecht

net zoals ramon al heeft gezegd is de stemmencast idd goed gekozen
en alsook ben ik van mening, als je toch een grappige animatiefilm wilt maken, doe het dan met een verhaal dat
a) heel goed is
b) een gestolen verhaal dat heel goed is

disney is voornamelijk goed in optie B, tot het punt waar ze zelf begonnen te schrijven toen de sprookjes op zijn geraakt en toen zijn ze naar mijn mening begonnen aan domme schijtverhaaltjes, de plot van finding nemo, the incredibles, home on the range... allemaal leuk gebracht maar de verhaaltjes zijn echt verschrikkelijk

dit lijkt me weer een optie b, maar zo omgevormd dat het een a word
met name een parodie

ah well, we zullen wel zien :)

Edwin

Berichtdoor Edwin » 14 Apr 2006, 11:55

Tom schreef:toen zijn ze naar mijn mening begonnen aan domme schijtverhaaltjes, de plot van finding nemo, the incredibles, home on the range... allemaal leuk gebracht maar de verhaaltjes zijn echt verschrikkelijk

wat Finding Nemo betreft geef ik je gelijk maar The Incredibles vond ik echt een superfilm.

Over Doogal: lijkt me wel geinig, lekker ongegeneerde rip-off van LOTR met komische draai eraan. Zou briljant kunnen worden!
De animatiestijl richt zich echter meer op kinderen (let's face it, het ziet er kiddy uit), terwijl het verhaal waar het regelmatig naar verwijst voor alles behalve kinderen is. Ben benieuwd!

H@gar

Berichtdoor H@gar » 18 Apr 2006, 07:39

@Frank: Bounding was inderdaad vreselijk.... Maar dit lijkt daat qua animatie misschien op, maar dit heeft humor... ;)

@Tom: Ja, de Box-office resultaten van Finding Nemo zijn het volledig met je eens... ;)
Misschien in een ander topic eens precies uitleggen wat er volgens jou aan dat verhaal mis is... :)
Daarbij, Disney nam wellicht bestaande verhalen, maar vervormde die zo enorm, dat ze er net zo goed een andere titel aan hadden kunnen hangen, had het iets totaal anders geweest.
Peter Pan (het boek) wel eens gelezen? Moet je daarna de film eens zien...
Nee, ik denk dat Disney originele ideeen zat had, maar ze niet durfde te gebruiken. Populaire titels haalde nu eenmaal publiek binnen.
Fantasia was zijn pet-project, en dat liep uit op een flop. Daarna wilde Disney niet zo nodig meer... :)
Daarna kwam de oorlog, waarbij hij ook weinig vrijheid had, en daarna is hij zich gaan focussen op Disneyland.... Wil je originele ideeen zien? Ga daar eens kijken... ;)

Franz Leonard

Berichtdoor Franz Leonard » 19 Apr 2006, 10:49

Als het degene is die ik bedoel: Bounding rules! Maar dat is het verschil tussen jou en mij hè ;)

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 19 Apr 2006, 16:18

Boundin' was verschrikkelijk saai en zéker na andere voorfilmpjes als For The Birds...

H@gar

Berichtdoor H@gar » 19 Apr 2006, 22:00

Thank you! I am not alone! Yesss!!!! ;)

Franz Leonard

Berichtdoor Franz Leonard » 19 Apr 2006, 22:52

Voor de eerste keer ;)

Terug naar “Film en DVD”