X-Men: The Last Stand (2006)

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
H@gar

X-Men: The Last Stand (2006)

Berichtdoor H@gar » 26 Mei 2006, 21:38

Zojuist met Franz naar X3 geweest.
Ik wou hier nu verder in spoilertags, maar die lijken niet te werken, dus BE WARNED!!!!!!!!!!!
Er is namelijk weinig dat ik ervan kan zeggen zonder te spoileren.

SPOILERS BEGINNEN HIER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
---------------------------------------------------------

De film begon... redelijk. Ik ben een groot fan van Brian Singers visie op the X-Men, en die visie straalt door in letterlijk ELK shot. En ik miste dat in ELK shot.
De terugblik naar een samenwerking tussen Xavier en Magneto: Meesterlijk. Echt leuk om daar iets meer van te zien. Maar om meteen een voorbeeld te noemen: Magneto had een rood / paarsig pak aan. Hoe bedoel je, niet-zo-subtiele verwijzing naar wat komen gaat?
Je zag in X-Men 1 hoe Magneto eruit ziet in 'burger'. Dit was... different...

En daarmee kom ik meteen op de grote fout in deze film. Het totale gebrek aan subtiliteit. Ik zal hier vaker naar verwijzen.
Beginnende met de Danger Room. Explosies genoeg en zo, een werkelijk apocalyptische wereld... Ja, okee, zo hoort de Danger Room ongeveer te zijn, maar een Sentinel erin? Gooi je je glazen niet een beetje in zo? Ik hoopte op de Sentinels in deze, en toen duidelijk werd van niet, in de volgende, maar hoe verklaar je dat die al in de Danger Room zaten voordat welke X-Man dan ook er ooit 1 zag?!? Jammer hoor...

Vervolgens: De uitbraak van Mystique. In deel 2 was Magneto nog subtiel. Hier niet. Een paar handbewegingen, en geplette auto's vliegen van de weg.
Ik vond de originaliteit van het gebruik van zijn krachten in deel 2 juist zo prachtig! Zijn ontsnapping uit zijn plastic prison: geniaal! Dit was te grof voor hem.....

Daarnaast zijn gebrek aan emotie toen Mystique menselijk werd (hoewel hier een goede verklaring voor is) en toen Xavier stierf (alleen al dat hij toch nog even erbij zou stilstaan, voor hij deed wat hij deed had genoeg geweest) vielen mij tegen. Al met al: Magneto heb ik beter gezien.

Zoals jullie kunnen lezen vergelijk ik het met delen 1 en 2. Waarom? Omdat het verhaal me er niet inzoog! Het was niet slecht, maar het intrigreerde ook niet.

Heb ik dan alleen maar slechts te melden? Hell no!!!
Het was laat, maar op een gegeven moment kwam het op gang.
De eindbattle was werkelijk weergaloos, met als definitief hoogtepunt: Beast! Hij is geweldig gedaan! Hij werd al goed geacteerd, maar ik maakte me zorgen over zijn fighting skills, maar zeker weten onterecht!

Samenvattend. Delen 1 en 2 waren beter, en vooral stabieler. Deel 3 wisselt tussen slechte momenten en extreem goede momenten.
Ik vind dat elk figuur een verhaal moet hebben, en dat van Warren Worthington (Angel) wordt niet goed uitgewerkt. Zijn scenes waren goed, maar nietszeggend.
De dood van Scott en Xavier waren... plotseling, en niet enorm goed opgebouwd, maar uiteindelijk perfect in het verhaal.
De meeste special effects waren beter dan in de eerste delen, hoewel ik niet weg was van hoe Jean eruit zag als ze haar krachten volop gebruikte.

Waar ik van hou, is dat er veel overig potentie inzit. Bolivar Trask werd geintroduceerd in deze film (de neger die de anti-mutanten acties delegeert, in naam van de president). Die rol kan heel makkelijk omslaan naar een actievere rol, omdat hij zich gepasseerd leek te voelen door McCoy, en omdat hij in feite faalde. In de strips is hij verantwoordelijk voor de Sentinels, en dat kan een logische stap zijn voor een vervolg!
Ook leek Toad zich te bevinden bij the Brotherhood of Mutants. Er kroop iemand tegen muren op die er sterk op leek. Andere acteur, maar voor mij is dat bevestiging dat hij nog leeft, en (met de juiste acteur) kan opduiken in een vervolg.
Xavier in een nieuw lichaam bevalt me minder, evenals Storm die de school leidt.
Ook jammer (maar logisch) dat Nightcrawler mist.

En de complottheorien, he? Frank wees me op deze mogelijkheid, die me prima bevalt! Mystique: Misschien WIST ze dat ze het leger naar een decoy stuurde. Wat betekent dat Magneto die haar verliet deel van het plan was. En dan komen Magneto en Mystique wel weer eens samen.
Aan de andere kant lijkt het me stug dat het deel van het plan was dat Mystique zich opofferde voor Magneto, dus.... En dat zou weer betekenen dat Mystique zich tegen Magneto zal keren in een vervolg, en dat ze wellicht een nieuwe bedreiging zal vormen voor de X-Men.

Basically: ik weet niet wat ik van de film vind in het algemeen, ik ga hem volgende week opnieuw kijken, en dan ben ik zeer benieuwd.
Ik kwam in elk geval positief uit de bios, maar dat kwam omdat de laatste 30 minuten (of meer) amper zwakke momenten heeft. Het begin was een stuk minder.

Maar al met al wil ik er graag over discussieren, dus wie wil, die mag! ;)

------------------------------------------
EINDE SPOILERS!!!

Tom

Berichtdoor Tom » 16 Nov 2006, 21:30

wat lelijke covers!

Afbeelding Afbeelding

Gilles

Berichtdoor Gilles » 16 Nov 2006, 21:32

Die eerste waren nu ook niet echt super qua cover hé...

Tom

Berichtdoor Tom » 16 Nov 2006, 21:33

maar qua sfeer scoorden ze tenminste hoog

Edwin

Re: X-Men: The Last Stand (2006)

Berichtdoor Edwin » 25 Jul 2007, 16:29

H@gar schreef:Spoiler! En de complottheorien, he? Frank wees me op deze mogelijkheid, die me prima bevalt! Mystique: Misschien WIST ze dat ze het leger naar een decoy stuurde. Wat betekent dat Magneto die haar verliet deel van het plan was. En dan komen Magneto en Mystique wel weer eens samen. Spoiler!

In een Making Of, of misschien was het de commentary, hoorde ik dat ze oorspronkelijk van plan waren om Spoiler! Mystique tegenover Magneto aan de schaaktafel te laten zitten, in het park. Spoiler! Volgens mij was het wegens shooting schedules dat het niet lukte.

Even over de DVD: die 1e cover vind ik anders prima, hoor, niks mis mee. De rechter is een ander verhaal ;)
Verder is de DTS track op de DVD ontzettend krachtig en stevig! Eén van de beste die ik me kan herinneren. Dit is perfect als je daar de ruimte (lees: buren) voor hebt, maar als je stil moet zijn is het wat lastig om de dialoog te verstaan.

Ik heb de film nu 3 keer gezien, en telkens blijft Spoiler! de scène in Jeans huis (zowel aan het begin als halverwege) en Spoiler! de climax me grijpen, de actie is zeer goed en bij vlagen zelfs vernieuwend. 't Is lastig raten, maar qua spektakel/actie verdient hij een dikke vijf sterren. Then again, daar draait het niet altijd om :(.

Het plot is niet uitermate uitstekend, maar door verscheidene dramatische ontwikkelingen geef ik de film [ster 4]
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 25 Jul 2007, 20:26

De actie vernieuwend? Zoals waar?

Afbeelding

Edwin

Berichtdoor Edwin » 26 Jul 2007, 11:26

Spoiler! In Jean's huis, 2e keer. Ik vond het een prachtig gevoel van grandeur en drama dat plotseling het huis de lucht in gaat, en de zwaartekracht wordt omgekeerd. Ik kan niet bedenken waar ik iets vergelijkbaars heb gezien. Spoiler!
Verder is er een shot waarbij Spoiler! Wolverine door Juggernaut omhoog door het plafond wordt geschopt, verder in de kamer zie je Wolverine weer door het dak heen vallen, en vervolgens wordt hij nog door de muur heen getrapt. Spoiler! Ik weet nog steeds niet hoe ze dat gedaan hebben... ingewikkeld wirework.

En niet echt vernieuwend maar lekker over the top was Spoiler! Magneto die auto's naar iedereen toewerpt, en Pyro die ze en passant nog even enflammeert. Spoiler!

Afbeelding

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 28 Jul 2007, 10:02

Inderdaad mooie shots, niet zozeer vernieuwende actie, maar hele goede effecten! Blijf me ook verbazen over de verjongingskuur van Xavier en Magneto :)

Afbeelding

Edwin

Berichtdoor Edwin » 28 Jul 2007, 23:23

Ramon schreef:Inderdaad mooie shots, niet zozeer vernieuwende actie, maar hele goede effecten!
Ik zei ook bij vlagen, hè ;) Ik kan het wel op prijs stellen als ze meer actie in één shot gooien. Goed voorbeeld is M:I-3, dat shot waarbij Cruise door een explosie tegen een auto aangeworpen wordt, waarvan de achterruit breekt. Jammer genoeg is dat shot ook redelijk uitgemolken in trailers, zat in de film de hele tijd te wachten tot-ie kwam :)

En die verjongingskuur is goed gelukt, ja. Het viel me de eerste keer niet eens zo heel erg op eigenlijk, maar als je gaat vergelijken zien ze er een inderdaad een stuk beter uit.

Afbeelding

Terug naar “Film en DVD”