Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
Ramon
Site Admin

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Berichtdoor Ramon » 28 Apr 2005, 21:23

Hebben jullie deze moderne klassieker al gezien? Als dat nog niet het geval is: meteen halen :)

Eric

Re: Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Berichtdoor Eric » 12 Mei 2005, 18:45

Ramon schreef:Hebben jullie deze moderne klassieker al gezien? Als dat nog niet het geval is: meteen halen :)

Zou jij die niet nog een keer voor mij meenemen? :wink:
Nunc est bibendum!

Chris

Berichtdoor Chris » 08 Apr 2006, 17:40

Ik heb mensen al meerder malen 'aparte' films laten zien
bijv.: Donnie Darko en Lost in Translation. Niet iedereen is van dit soort film gecharmeerd. Hoe kan ik mensen toch overhalen deze film (ESOTSM) te kijken. Ik denk dat mensen als mijn vader al op de stop knop drukken als ze die idioten op het bed zien springen. Mijn pa vond aan de hand van een trailer, Sin City ook helemaal niets. -_-' Hij heeft, ondanks mijn aandringen, nog steeds de gehele film niet gezien.
Ik wil ook mensen nog overhalen om Dogville te kijken.

Franz Leonard

Berichtdoor Franz Leonard » 08 Apr 2006, 18:12

Ik denk dat je je de moeite beter kunt besparen Chris :) Niet iedereen kan zulke films waarderen. Ik vond Eternal Sunshine of the Spotless Mind geweldig, maar bij bijvoorbeeld Sin City heb ik me kapot geergerd. Ik weet dat het fantastisch in beeld gebracht is allemaal, en het acteerwerk was ook van een aantal acteurs uitmuntend, maar de film zelf vond ik (zonder scheldwoorden te gebruiken) gewoon niet zo heel erg goed :D

Chris

Berichtdoor Chris » 08 Apr 2006, 18:41

Ik heb mensen al meerder malen 'aparte' films laten zien
bijv.: Donnie Darko en Lost in Translation. Niet iedereen is van dit soort film gecharmeerd. Hoe kan ik mensen toch overhalen deze film (ESOTSM) te kijken. Ik denk dat mensen als mijn vader al op de stop knop drukken als ze die idioten op het bed zien springen. Mijn pa vond aan de hand van een trailer, Sin City ook helemaal niets. -_-' Hij heeft, ondanks mijn aandringen, nog steeds de gehele film niet gezien.
Ik wil ook mensen nog overhalen om Dogville te kijken.

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 08 Apr 2006, 18:48

Er is wel een groot verschil in de apartheid (;)) van Sin City en ESOTSM: Sin City was vooral een visueel feest, terwijl deze zowel visueel als verhaaltechnisch zeer vernieuwend is.

Chris

Berichtdoor Chris » 08 Apr 2006, 18:53

Ramon schreef:Er is wel een groot verschil in de apartheid (;)) van Sin City en ESOTSM: Sin City was vooral een visueel feest, terwijl deze zowel visueel als verhaaltechnisch zeer vernieuwend is.

Dat weet ik maar al te goed, maar het zijn beide geen 'normale' films als Indepence Day en Speed.
En ik snap ook wel dat ESOTSM een heel anders soort apartheid heeft (ik zet de film een beetje tussen Dogville, Lost in Translation en Donnie Darko als het om apartheid gaat). Sin City was gewoon een voorbeeld van een film die sommigen al doet afschrikken. Ik vraag mij dan af hoe moeilijk het dan is om mensen dan de écht aparte films te laten kijken, zoals ESOTSM.

Franz Leonard

Berichtdoor Franz Leonard » 08 Apr 2006, 18:53

Gaat erom dat niet iedereen van dezelfde filmpjes houdt Rammie :)

Maar ik begrijp wat U bedoelt.

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 08 Apr 2006, 19:07

Ik wilde juist zeggen dat je Sin City eigenlijk niet moet beschouwen als een alternatieve, bijna arthouse film :)

Chris

Berichtdoor Chris » 08 Apr 2006, 19:16

Ramon schreef:Ik wilde juist zeggen dat je Sin City eigenlijk niet moet beschouwen als een alternatieve, bijna arthouse film :)

Haha. Dat doe ik ook zeker niet. Het was alleen mijn intensie om te zeggen: Als je de lichtelijk aparte films als Sin City niet kunt waarderen. Hoe moet je dan ooit Arthouse kunnen waarderen. Wat dus meestal heel apart is. Onvergelijkbaar apart.

Met 'apart' in Sin City bedoel ik dat er al iets gewijzigd is in het standaardconcept van Hollywoodfilms.
Maar ik begrijp je punt wel. Misschien kun je mij nu eens zeggen hoe ik mensen kan overtuigen van de beauty van (semi-)arthouse films en nu laten we Sin City dus helemaal buiten beschouwing en focussen we ons weer op ESOTSM.

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 08 Apr 2006, 19:18

Ik had dat eigenlijk tegen Frankje, maar goed :) Tja, langzaam opbouwen denk ik, al is ESOTSM al vrij licht vind ik zelf... Ik zou ze eens de trailer laten zien

Terug naar “Film en DVD”