Pirates of the Caribbean: At World's End

Op dit subforum kan je praten over specifieke films en de DVD-uitgaven daarvan
Tom

Pirates of the Caribbean: At World's End

Berichtdoor Tom » 16 Jan 2007, 12:15

Het derde deel van de piraten reeks.

Alle posters van POTC3:
http://www.worstpreviews.com/media.php? ... ace=poster

De familie Sparrow (inclusief kale dwerg):
http://images6.theimagehosting.com/050106.jpg

en nog wat fotokes:
Afbeelding
Afbeelding

Ramon
Site Admin

Re: Pirates of the Caribbean: At World's End

Berichtdoor Ramon » 03 Jun 2007, 14:28

Let op: deze tekst bevat spoilers. De grootste heb ik tussen spoiler-tags gezet, maar niet bij alles (dan zou er wel een heel groot leeg vlak komen), dus gelieve dit pas te lezen als je de film gezien hebt.

De opening vond ik persoonlijk sterk, hoewel ik na de eerste paar noten van het gezongen nummer zoiets had van "nee he", greep het me toch wel aan toen je de grote rij mensen het zag zingen. Het volgende deel in Singapore had wat mij betreft echter totaal geen nut, het is één van die overbodige scènes die de film te lang hebben gemaakt. Ik weet het, daar Spoiler! sloot Will Turner zijn deal Spoiler!, maar dat had ook anders opgelost kunnen worden. De scène in de Locker vond ik leuk gevonden, maar duurde net te lang en ging te veel door op dezelfde grappen. De eerste keer dat de Spoiler! vele Jack Sparrows Spoiler! in beeld waren was het ook nog wel leuk, maar na een paar keer begonnen die zelfs op m'n zenuwen te werken.

Het verhaal neemt teveel sprongen, op een gegeven moment weet je niet meer wie bij wie hoort, tenzij je écht aandachtig oplet en dat is nu juist niet wat bij een spektakelfilm als dit hoort. Er zitten ook vele onlogische elementen in het verhaal, maar ach, dat mag eigenlijk ook bij een film als dit :) Maar wanneer er de hele film naar Spoiler! naar het bevrijden van Calypso Spoiler! wordt toegewerkt en je het uiteindelijke resultaat daarvan ziet, dan mag dat toch wel teleurstellend genoemd worden.

Positief vond ik de humor, hoewel het af en toe net iets te makkelijk was, heb ik toch regelmatig dubbel gelegen in m'n bioscoopstoel. Ook de rol van Keith Richards was briljant, hoewel ik hem liever nog wat actiever in het verhaal had gezien. Tenslotte vond ik de CGI weer fenomenaal, ongelooflijk wat ze er weer uit hebben weten te persen. Bij de meeste films met veel CGI heb je nog wel enkele scènes die wat minder zijn uitgewerkt, daar zie je dan toch goed dat het nep is. Dat had ik hier geen moment, het is enkel dat ik wíst dat het niet kon dat ik het doorhad. Davey Jones blijft prachtig, maar er zijn nog zoveel meer elementen die er schitterend uitzien, dat ik weer enorm benieuwd ben wat er allemaal niet mogelijk zal zijn over pakweg 10 jaar...

Het is lastig een eindoordeel te vormen over deze film: als Pirates-film vond ik hem zwaar onder de maat, maar los gezien als popcornfilm zaten er nog wel enkele leuke elementen in. Ik twijfel nog over de score:

[ster 2.5] of [ster 3]
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

H@gar

Berichtdoor H@gar » 09 Jun 2007, 21:22

Ook gezien.
Geen Spoilers hier.
Tom's recentie is bijzonder mild voor deze film...
Zelfs Ramon's mening is positiever dan de mijne.
Het verhaal was vele malen te warrig, en het 'onconventionele einde' bevalt me werkelijk van geen kant.
Zelfs Jack Sparrow viel me enigzins tegen. Hij kwam hoe langer hoe minder symphatiek op me over, iets dat in deel 2 al deels veroorzaakt werd.
Dit gedeelte leg ik even uit, en bevat dus spoilers voor delen 1 en 2!!

In deel 1 blijft het achteraf de vraag of het nou allemaal toeval is, of dat Jack gepland had dat alles zo netjes in elkaar overloopt. Het feit dat hij Will redt ("By all means, kill the welp! Just wait for the opportune moment!) kan zijn eigen doel helpen, maar persoonlijk is dat voor mij een bewijs dat Jack 'A good man' is. In deel 2 wordt er een hoop ophef gemaakt over hoe laf hij eigenlijk is, en dat strookt voor mij totaal niet met hoe hij in deel 1 werd neergezet.
Deel 3 versterkt dat gevoel, en dat lijkt me geen goed punt voor een film die voornamelijk draait op de populariteit van het hoofdpersonage.

Dat ben ik dus wel weer eens met Tom: Barbossa vecht om de plek voor populairste figuur. Hoewel ook Davey Jones bijzonder op dreef is!
Acteerwerk valt dus niets op aan te merken, maar de humor, hoewel grotendeels goed, gaan me in de minder logische scenes van de film een tikkeltje tegenstaan.

Al met al: Ik was geen enorme fan van deel 2, maar liever die dan deze film...
Probleem is wel dat ik dus alleen maar vergelijk... De andere films buiten beschouwing latend: Het is een goeie popcornfilm. Dat had perfect geweest, als het verhaal niet zo warrig was. Maar goed, goeie actie, leuke humor, en prachtige settings en special effects. Hoedje af daarvoor!!

Tom

Berichtdoor Tom » 11 Sep 2007, 23:00

Het artwork voor de dvd's zijn bekend
Single disc en Double Disc edities zijn HIER te bewonderen

Terug naar “Film en DVD”