Welke DVD-speler heb je?

Een vraag over een DVD-speler? Werkt je Home Theater-set niet goed? Hier kan je alles kwijt over hardware!
Ramon
Site Admin

Welke DVD-speler heb je?

Berichtdoor Ramon » 12 Mei 2005, 19:41

Welke DVD-speler heb je zelf thuis staan?

Ik heb zelf meerdere sets, maar de belangrijkste is een Sony DVP-NS405. Al enkele jaartjes oud, maar nog erg tevreden over!

Eric

Berichtdoor Eric » 13 Mei 2005, 09:24

Ehmm, even zoeken voor je *kijkt even om het hoekje*

Iets van Lasonic...niet echt tevreden over nog. Hij pakt geen gebrandde dvd's en zelfs met normale dvd's uit de winkel heeft hij wel eens problemen..
Nunc est bibendum!

Chris

Berichtdoor Chris » 05 Nov 2005, 00:32

1 Philips dvd-speler
1 Medion dvd-speler
1 Philips dvd-recorder met harde schijf.

De derde wordt het meest gebruikt. Een harde schijf is erg handig. Helaas kan je er geen twee programma's tegelijk ermee opnemen. Kijken en opnemen kan wel tegelijkertijd. Heel handig.

Gilles

Berichtdoor Gilles » 05 Nov 2005, 14:40

Kheb me een aantal jaar geleden een LG DVD-speler gekocht (de mijne)
En we hebben ook één voor heel het gezin die een philips is. (lees eigenlijk alleen ik en soms mijn vader als die eens zin heeft een film te kijken)

Franz Leonard

Berichtdoor Franz Leonard » 09 Mar 2006, 19:34

HTR-210SS
Afbeelding
I'm lovin' it ;)

Franz Leonard

Re: Welke DVD-speler heb je?

Berichtdoor Franz Leonard » 03 Sep 2009, 12:57

Vorige week gekocht: LG HB354BS. Blu-ray 2.1 systeem. Heb geen behoefte aan 4- of 5.1 en het geluid wat hieruit komt is stukken beter dan wat ik bij die andere systemen heb gehoord. Tuurlijk, je mist soms het geluid van een helikopter die schuin van achter over je hoofd naar de andere kant vliegt, maar dat gemis is voor mij te verwaarlozen. Groot pluspunt en ook een van de hoofdeisen die ik stelde voor mijn nieuwe systeem: een iPod-dock. Ideaal, handig, gebruiksvriendelijk, makkelijk; alles is er op van toepassing. Erg snel ook. Werkt top!

Trouwens ook gelijk maar een nieuwe Full HD-tv gekocht: Samsung LE37B650.

Iemand in de tussentijd al een update voor z'n eigen systemen?

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 03 Sep 2009, 13:47

Ik speel dingen voornamelijk dingen via m'n laptop af. In Leiden dan ook gewoon op het scherm zelf (17", werkt prima), en in Dordrecht op de Samsung HD-TV. Daar staan ook meerdere DVD-spelers, maar niet echt bijzondere.

Ik zit er wel aan te denken een X-Streamer te kopen, een apart apparaat dat elk digitaal bestand (inclusief ondertitels en 1080p) zelf kan decoden en kan weergeven op de TV.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

anomalie

Berichtdoor anomalie » 28 Dec 2012, 11:57

Heb een paar jaar geleden een eenvoudige (lees: goedkope) DVD-speler aangeschaft, de Sony DVP-SR100, ter vervanging van de vorige, die de geest gegeven had. De weergavekwaliteit van de Sony was 'voldoende' op mijn Philips (beeldbuis)breedbeeld-TV via SCART. De on-screen display heb ik echter altijd erg cryptisch gevonden, dus wijzigde ik de taal van de film/ondertiteling altijd via het hoofdmenu.
Vanwege de aanschaf van een Full HD LED TV 'moest' ik onlangs aan een nieuwe speler, anders deed ik mezelf (en mijn nieuwe TV) tekort. Mijn TV had geen SCART-aansluiting en mijn Sony geen HDMI. Omdat aan Blu-Ray nog steeds een aanzienlijke meerprijs hangt heb ik voor € 49,90 de Philips DVP3990 aangeschaft (+ 2 tientjes voor een HDMI-kabel), die een fraaiere vormgeving heeft dan de Sony, een betere functionaliteit en gebruiksvriendelijker is. En - niet onbelangrijk - door middel van de HDMI-koppeling de gewenste kwaliteitsverbetering oplevert; ik geniet weer van mijn DVD's!
Why so Sidious?

Ramon
Site Admin

Berichtdoor Ramon » 28 Dec 2012, 16:07

Goed om te horen!

Ik speel inmiddels vrijwel alles af via mijn Dune Max HD: een mediaspeler met erg fijne mogelijkheden voor digitale media (inclusief visueel bladeren door de collectie films en series met info), maar hij kan tevens fysieke blu-rays en dvd's afspelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Deweb

Berichtdoor Deweb » 04 Jan 2013, 13:32

Blu-rayspelers zijn toch niet zo duur meer? Volgens mij kun je tegenwoordig al voor 80 euro er eentje kopen. Al heb ik geen idee of je dan een goede hebt. Zo bleek mijn speler (een LG die wel wat meer kostte) bij de aanschaf van een grotere tv slecht te zijn in dvd-upscaling met als gevolg dat dvd's er maar zo-zo uitzien.

Tot voor kort gebruikte ik voor dvd's dan ook een alleskunner van provision, die ik nog steeds koester evenals verschillende andere goedkope modellen die ik heb gehad. Tegenwoordig heb ik een home cinema van Akai waar ik tevreden over ben en die een goede beeldkwaliteit weergeeft. Ook het geluid is helemaal niet slecht, hoewel ik misschien nog wat met draadjes moet lopen spelen vanwege een lichte ruis.
Afbeelding

Tom

Berichtdoor Tom » 08 Jan 2013, 00:30

Allemaal overroepen!

Een beetje filmliefhebber kijkt het origineel!
Afbeelding

Terug naar “Hardware”