Mad Men.

Discussiëer hier over de leukste TV-series!
Nohands

Mad Men.

Berichtdoor Nohands » 18 Apr 2010, 11:00

Mad Men is de benaming van de reclamemannen van Madison Avenue in New York eind jaren '50. Dat de serie van dezelfde makers als The Sopranos is is goed te zien, naast werkintriges staan vooral het gezinsleven en bijbehorende wrange situaties centraal.

De serie speelt zich af in het New York City van de vroege jaren 60 van de 20e eeuw, en draait om de medewerkers van het fictieve reclamebureau Sterling Cooper, gelegen aan Madison Avenue. Centraal staat Don Draper, een van de belangrijkste medewerkers van het bedrijf.

De serie toont ook de veranderingen van de sociale mores in Amerika, en de reclamewereld in New York begin jaren 60. Een wereld waarin iedereen de hele dag drinkt, rookt en vreemd gaat. Waar mannen voor veel geld slogans en campagnes bedenken terwijl ongetrouwde vrouwen notuleren.

kocas92

Re: Mad Men.

Berichtdoor kocas92 » 27 Sep 2012, 20:01

Ik ben dit nu beginnen volgen en ondanks het trage verloop, zijn het de subtiele emoties en links in het scenario die me toch altijd weer een nieuwe aflevering doen opzetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nohands

Re: Mad Men.

Berichtdoor Nohands » 28 Sep 2012, 01:28

Klopt het is nooit spannend of iets maar het heeft toch iets, en wat precies kan ik mn vinger niet op leggen....de personages, de tijd/jaar setting waarin zich het afspeelt is zeer interessant en mooi gemaakt. je waant jezelf toch een beetje in die tijd.....

Terug naar “TV-series”